جستجوی این وبلاگ

۱۳۹۱ آذر ۶, دوشنبه

عدم لینک به منبع اصلی در بالاترین!


(( لطفا این مطلب را فیلتر یا حذف نکنید و صدای اعتراض کاربرتان را بشنوید و پاسخگو باشید ))

"عدم لینک به منبع اصلی" گزارشی که تبدیل به اصلی ترین سلاح برای نبرد بین گروه های سیاسی در بالاترین شده است. با کوچکترین گزارشی لینک بدون بررسی فیلتر و حساب کاربری مسدود میشود. من یک هفته مسدود بودم بخاطر فرستادن این لینک از وبلاگ شخصی که مطلبی تحلیلی از خبر مربوط به میرحسین موسوی بود.
من با سابقۀ یک سال و نیم از عضویت در بالاترین و فرستادن بیش از 2000 لینک به خوبی رفتار بالایار ها و مسئولین بالاترین را میدانم و دلیلی ندارد که بخاطر یک لینک حساب کاربری خود را در خطر مسدودی قرار دهم. اما این مورد به قول معروف واقعا نوبر بود. گزارش فرستادن برای مطالب مربوط به میرحسین موسوی توسط جناحهای مخالف طبیعی! است ولی رفتار بالایار ها و مسئولین بالاترین آدم را خشمگین میکند که چرا اجازه میدهند گزارش ها که باید برای پاکسازی محیط بالاترین از هکرها، دشنامها، نقض حریم خصوصی و .. باشد تبدیل به سلاحی شود برای خفه کردن صدا.
لینکی که من یک هفته به خاطر آن مسدود شدم لینکی تحلیلی بود که با آوردن چند خط از خبر مربوط به سایت کلمه نظر خود را در رابطه با این موضوع در وبلاگ شخصی خود بیان کرده بودم. یک سوال دارم; برای تحلیل و نظر دادن در مورد یک موضوع باید موضوع و خبر مربوط به آن را بیان کرد و بعد در موردش نوشت یا نه؟

حتی من کامنتی هم از طریق یکی از دوستان زیر لینک فرستادم که با بی توجهی بالایار ها مواجه شد.

به نظر من بالایار های محترم به این ترتیب به گزارش های "عدم لینک به منبع اصلی" رسیدگی میکنند:
 مثلا خبری از میرحسین موسوی یا رضا پهلوی (دو جناح سیاسی پر رنگ در بالاترین) انتشار یافته است. هر خبری منبعی دارد. به طور مثال خبری مربوط به میرحسین موسوی در سایت "کلمه" (سایت وابسته به وی) انتشار پیدا میکند. خبری که آنقدر مهم بوده که چندین سایت خبریِ پرخواننده و مطرح مثل جرس، سحام، ندای سبز آزادی، بی بی سی و ... خبر را با ذکر منبع اصلی (کلمه) و یا اضافه کردن تحلیل و مطالبی اضافه بازنشر میکنند. یک جمله باید در تمامی این سایتها یکسان باشد. و آن هم این است: "به گزارش کلمه". و من فکر میکنم این تنها چیزی است که بالایارها به آن توجه میکنند و با دیدن گزارش بلافاصله لینک فیلتر میشود.

خبری که ده ها خبرگزاری معتبر و پرخواننده آن را با اشاره به منبع اصلی خبر منتشر کرده اند حتما آنقدر مهم بوده که این سایت ها این خبر را منتشر کرده اند. پس نباید این خبر مهم را در با لاترین سانسور کنیم.
پیشنهاد من برای حل این مشکل: "عدم لینک به منبع اصلی" را با "مطلب کپی شده از خبرگزاری در وبلاگ" عوض کنید. دست از فیلتر کردن لینکهای مهمی که از خبرگزاری های معتبر فرستاده شده بکشیم و لینکهای کاربرانی را فیلتر کنیم که با زرنگی مطب را از خبر گزاری ها در وبلاگ شخصی خود کپی و به بالاترین میفرستند.

اینطور لینکهای مهمی که از سایتها و خبرگزاری های معتبر فرستاده میشوند در حقشان ظلم نمیشود.

۱ نظر: